Bialskie Centrum Kultury
SPEKTAKLBAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
INFORMACJE O SPEKTAKLU:
Klasyka w repertuarze sceny lubelskiej zawsze jest obecna, ale dawno nie sięgaliśmy po tekst polski i to nie do końca z „obowiązującego kanonu”. Przed nami sceniczna realizacja „Baśni o zaklętym kaczorze” Marii Kann – opowieści, która w swej strukturze ma wszystko, co baśń powinna posiadać: wielką miłość, ogromną dawkę magii, bohaterów o złotych sercach, a i takich, co zamiast serca mają kamień. Dużo będzie wędrowania, bo jak to z wielkimi miłościami, czasem trzeba pójść za ukochanym aż na koniec świata, w stalowych trzewiczkach, przez góry, lasy i morza...
Nasza bohaterka, Weronka, dziewczyna o gołębim sercu, dla której „...dane słowo cenniejsze niż złoto...”, ratuje umierającego ojca, podając mu wodę z zaczarowanej studni. Żeby zdobyć cenne lekarstwo musi złożyć obietnicę, że odda rękę (i serce!) Złotnikowi zaklętemu w kaczora. Ukochany może zrzucić pióra, tylko jeśli dziewczę pokona trudny szlak do zamku złej wiedźmy. Czyn ponad ludzkie siły, ale od czego baśniach magia?! Z pomocą Weronce przychodzą Księżyc, Słońce, Wiatr – bo w końcu czym jest moc żywiołów w porównaniu z zaklęciem czarownicy.
Reżyser Konrad Szachnowski wraz ze scenografką Evą Farkasovą (Słowacja) przygotowali dla naszych widzów świat, w którym nie może zabraknąć teatralnych lalek, a dzięki rozbudowanym technicznym „sztuczkom” spróbujemy wprowadzić widzów w świat teatralnej iluzji...
 
TWÓRCY SPEKTAKLU:
KONRAD SZACHNOWSKI - reżyser spektaklu
W latach 1996-2011 dyrektor naczelny i artystyczny Miejskiego Teatru Miniatura w Gdańsku. Od 2006 r. wiceprzewodniczący Sekcji Teatrów Lalkowych w Związku Artystów Scen Polskich. W 1970 roku ukończył Studium Aktorskie Teatrów Lalkowych we Wrocławiu, a w 1978 Leningradzki Instytut Teatru, Muzyki i Kinematografii - Wydział Reżyserii Dramatu ze specjalizacją reżyserii teatru lalek.
W latach 1970-77 aktor w Teatrze Lalki i Aktora im. H. Ch. Andersena w Lublinie, 1977-78 reżyser w Państwowym Teatrze Lalek "Pinokio" w Łodzi, 1978-80 dyrektor artystyczny w Państwowym Teatrze Lalki i Aktora "Baj Pomorski" w Toruniu, 1980-85 reżyser, a od 1982 kierownik artystyczny w Państwowym Teatrze Lalki i Aktora "Miniatura" w Gdańsku, 1985-88 reżyser w Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie, 1988-92 stała współpraca reżyserska z Teatrem Dramatycznym w Elblągu i Gnieźnie, 1992-96 dziennikarz Radia Gdańsk. Współpracuje z wieloma teatrami lalkowymi i dramatycznymi w całej Polsce.
 
EVA FARKASOVA – scenograf
Jedna z najwybitniejszych współczesnych scenografek teatralnych, współpracująca z wieloma teatrami, na stałe związana jest ze szkołą teatralną w Bratysławie. Twórczość Evy Farkašovej
obejmuje scenografię teatralną i telewizyjną, projektowanie kostiumów, grafikę i oczywiście teatr lalek. W 1977 ukończyła studia w praskiej AMU, po których podjęła pracę scenografki w Teatrze Lalek w Bratysławie, następnie – artystki współpracującej z rozmaitymi teatrami w wielu krajach. Od 1997 wykłada w katedrze lalkarskiej VŠMU w Bratysławie.
Na początku swojej kariery artystycznej blisko współpracowała z reżyserem Teatru w Trnawie – Blaho Uhlarem, od lat 90. – współtworzyła team twórczy z Marianem Pecko, Janem Zavarskym i Pavolem Andraško. W ostatnim dziesięcioleciu współpracowała przede wszystkim z Piotrem Tomaszukiem w Teatrze Wierszalin. Zrealizowała w rozmaitych teatrach Słowacji, Polski, Czech, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Tajwanu i krajów byłej Jugosławii ponad 300 prac scenograficznych.
W Teatrze „Andersena” mogliśmy zobaczyć jej kunszt scenograficzny w spektaklach „Przygody pszczółki Mai” oraz w serii spektakli o „Tymoteuszu”.
 
JACEK WIERZCHOWSKI - kompozytor
Urodził się w Świdniku, mieszka w Szczecinie. Od zawsze chciał być perkusistą ale...jakoś sie udało. Ukończył szkołę muzyczną, a następnie dostał się do Akademii Muzycznej w Poznaniu – filia w Szczecinie. Wkrótce zaczął pracować w filharmonii, a następnie zadebiutował w Teatrze Współczesnym w Szczecinie muzyką do "Byłem-Jestem" wg poezji Rafała Wojaczka. Rok po debiucie rozpoczął współpracę z ówczesnym dyrektorem Teatru Współczesnego Bogusławem Kiercem.W 2000 r. po raz pierwszy napisał muzykę dla łódzkiego Teatru Logos, a rok później w tymże Logosie rozpoczął współpracę z Ewą Wycichowską. W 2003 r. pracował w Polskim Teatrze Tańca przy realizacji jubileuszowego spektaklu, w którym na fortepianie improwizował Leszek Możdżer. Bardzo ceni sobie – jakmówi na swojej stronie www – pracę z osobami wymienionymi wyżej, ale największą radość daje mu świadomość tego, że zajmuję się w życiu tym, co zawsze chciał robić. Praca z dziećmi, gra w filharmonii, tworzenie muzyki to ciągle niezaspokojone i żywe przestrzenie. To wszystko się staje i nigdy się nie nudzi. i niech tak już zostanie.
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE
  • BAŚŃ O ZAKLĘTYM KACZORZE